Ännu en dag hemma

Så då började denna dagen med att man sov åt helvete för länge. Tänkte att idag behöver jag ju inte ställa klockan för jag visste att jag inte skulle till jobbet. Men då sov jag fram till 12 istället. Inte alls bra.
Hann knappt käka frukost innan jag satte på första filmen på dagen. Kung Fu Panda från 2008.

Kung Fu Panda är en animerad film från USA. Handlar alltså om en panda som drömmer om att bli Kung Fu mästare men är egentligen bara en klumpig nudelförsäljare. På nåt konstigt vis så lyckas han bli utsedd till den utvalda "dragon warrior" som ska rädda dalen från en ond kungfumästare. Han kan ju inte ett skvatt kung fu men det är naturligtvis det hela filmen handlar om. Jack Black gör pandans röst och med han så går det ju inte att misslyckas. Alla rösterna är väldigt bra. Inte den bästa animerade filmen jag sett, speciellt efter jag såg Wall-E häromdagen som var inte enbart en av de bästa animerade filmerna jag sett utan även en av som absolut bästa jag har sett någonsin. Så det här var ett par snäpp sämre men defenitivt en film jag kan rekommendera till alla

Sen efter det gjorde jag faktiskt lite nyttogrejer som diskning och handling. Behövdes verkligen. Sen plockade jag fram och lyssnade igenom en hel del Beatles faktiskt. Ibland vill man bara gå tillbaka dit och höra vilka otroliga musiker dom är. På tal om Beatles så måste jag nämna en grej jag glömde igår. I musikalen Across the Universe, när låten Let it Be kommer in. Bland det bästa jag sett på en film någonsin. En sån otrolig känsla man får alltså. Kolla in det.

Fortsatte senare med att kolla på ytterligare en film. Once från 2008

Filmen är en slags musik-film.
Handlar om en Irländsk singer-songwriter som spelar som gatumusikant på gatorna i Dublin samtidigt som han jobbar med att laga dammsugare. En dag träffar han en tjeckisk tjej som kan spela piano. Dom börjar umgås och spela låtar ihop och utvecklar en ovanlig vänskap minst sagt. Ska inte avslöja för mycket av filmen men kan säga att detta var en skitbra film! Ärlig, varm och genuint äkta. Agerande, filmandet och soundtracket. Allt va så bra. Jag vet inte vad jag ska säga om denna filmen riktigt mer än att den var riktigt bra. Se den!

Mitt under filmen så kommer Anders med sin grävmaskin och ska gräva i trädgården. Kanon tänkte jag nu hör man väl inte ett skit men det va inte så farligt. Däremot när david drog igång paddan. Det känndes verkligen som han körde den på min yttervägg alltså, fy fan hela huset skakade. Nu va det inte så farligt då dom inte höll på så länge.
Efter det så va det Idol på tv. Förvånandsvärt nog va killarna idag mycket bättre än tjejerna igår. Dom flesta va i och för sig jävligt tråkiga men både han Lars och den ena av Robin killarna va faktiskt bra. Speciellt Lars. Hoppas bara han åker ut snart så han kan göra sin egna musik istället. Det hade jag lyssnat på.

Nu blir det Mythbusters. Älskar det programmet. Dom måste verkligen ha det roligaste jobbet på jorden.
Andreas var här och hämtade sina solglasögon som han behövde till sin Turkiet resa. Han var märkbart försiktig att inte komma för nära... haha jag är som en zombie, inga vill vara i närheten.

Återkommer imorgon. Ha det bra

Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller med du, Lars är bäst. Förresten får man inte åka och handla när man är sjuk...

2008-09-30 @ 21:30:37
Postat av: Charlotte Jönsson

Man ska inte handla när man har smittsamt virus!!



Visst var det festligt när David börja padda??

2008-10-01 @ 21:07:42
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Du har blivit utmanad i min blogg!

2009-02-25 @ 20:58:50
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: ida

Tjena så du har blogg va kul =)

Då kan man läsa om ditt liv =)

2009-05-26 @ 21:33:11
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0