Mörbultad...

En liten snabb rapport vad som precis har hänt. Är trött så in i helvete så det blir ingen jättelång utläggning...

Som sagt va det SM i Hörby idag. Kände mig både stark och laddad kvällen innan och hade en bra känsla... oj oj oj va fel jag hade :P. Träningen gick kanon... Hade andra tid, inte långt från Henke/Tobbe och över 2 sekunder före 3an.. På kvalet fick vi långsamma förare före oss på våra 2 första kvalvarv men lyckades ändå sätta 3e tid. Ramlade såsmåningom ner till 5e så vi åkte ut på ett nytt försök. Vi laddade på bra men i en snabb högerkurva hann inte Offe ut ordentligt så vi voltade framlänges. Vi klarade oss ok, lite mörbultade men kunde ta oss till depån. Slutade 5a på kvalet. Fick en ganska bra start i första heatet men blev uttryckta i första kurvan. 3 kurvor senare blir vi påkörda ordentligt från sidan och gör en praktvurpa. Jag får hela cykeln över mig och slår i låret väldigt hårt men det som va mest illa va att Offe blev påkörd i ryggen av ett annat ekipage. Han kravlar ut från banan och sjukvårdare rusar dit. Jag haltar bort hojen utanför banan och sen går och kollar till han. Sjukvårdarna fruktar en bruten rygg! Illa!. Dom håller honom väldigt stilla och får till slut ut honom på en bår till ambulansen. Han var vid medvetande hela tiden och kunde röra alla kroppsdelar och hade inte jätteont heller så kruxet nu blev att det var många andra skador på banan som hela tiden gick före han så han fick vänta VÄLDIGT länge på en ambulans. Efter över 2 timmar fastspännd på en stenhård bår med halskrage så är vi på väg till sjukhuset. Efter lite tester och röntgen och en massa massa väntan så får vi det glädjande beskedet att ingen är sönder, han är bara mörbultad. Efter en stel uppstigning och lite uppmjukning så ger vi oss hemåt igen.

Han är oerhört stel fortfarande och mörbultad. Jag har fortfarande väldigt ont i benet men jag kan halta fram på det så jag klarar mig. Nu ska vi se hur har känner sig imorgon, i bästa fall så KANSKE vi kan åka ner och plocka poäng i danska mästerskapen på måndag men oddsen är väldigt små. Jag ska försöka hitta en annan burkslav och kanske rädda lite poäng men det e svårt att få tag i en ledig som kan ta ledigt på en måndag så här sent påkommet. 

Tack till Syrran, David och Farsan för hjälpen när han låg skadad. Ni är guld värda!!!!'

Återkommer med en rapport vad som händer härnäst och hur det blir till måndag...

MVH Alla!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

David måste väl ha et xtra tack för att ha tagit hand om coffes pissemugg på sjukan när inga skjöterskor dök upp? :-D

2009-05-31 @ 07:38:09
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilket drama! Ni har ju inte riktigt turen på er sida, om man säger så.

2009-05-31 @ 09:55:35
Postat av: Anna

Vilken tur ändå att det inte var nåt allvarligt!! Hoppas på bättre lycka resten av säsongen!

2009-05-31 @ 10:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0